torsdag den 9. maj 2013

Den åbenlyse ufordel...

Hedder det virkelig en ufordel? Altså når det ikke er en fordel. Sidder og prøver at orientere mig på cykel-markedet, om hvilken cykel jeg skal vælge. Og stødte på denne sætning: "Dog er der den åbenlyse ufordel, at indvendige gear er meget tunge, så er du på udkig efter en let cykel, skal du holde dig fra indvendige gear. "

Never mind - jeg ved hvad der menes, men har godtnok svært ved at finde ud af, om jeg skal vælge en klassisk model, hvor man sidder ret op - eller en citybike, hvor man sidder mere foroverbøjet.

Nogen der har en holdning til det?

4 kommentarer:

  1. Jep, det har jeg ;-)
    Jeg cykler selv dagligt, og kan bedst lide at sidde oprejst på klassisk model. Jeg får ondt i ryggen af det andet..
    Glæder mig til at se dig på lørdag! :-)

    SvarSlet
  2. jeg er også til mormor sofa cykel at sidde ret op den anden type kræver lidt armkræfter og ikke godt for ryggen :)

    ses lørdag :)

    SvarSlet
  3. Jeg hader at cykle hurtigt (= hedeture), så derfor er jeg også til den klassiske, hvor man sider ret op og cykler gennem byen i moderat tempo. Og 3 gear er rigeligt til mit tempo :)

    SvarSlet
  4. Jeg sidder en lille smule foroverbøjet på min cykel og kan mærke det i nakken. Jeg synes det handler lidt om fart. Skal det kunne gå meget stærkt er mormors gamle model ikke den rigtige, mens den er perfekt til bykørsel, indkøb og mere moderat tempo :)

    Jeg tror ikke der er noget der hedder en ufordel :D

    SvarSlet

Hyggeligt med en kommentar - tak for den...