tirsdag den 6. september 2011

God service og omsorg

Som oftest når vi rejser på ferie, er det aldrig særlig planlagt. Vi har en løs plan om cirka hvornår og hvor længe vi vil være væk og også nogle ønsker til, hvor vi skal tage hen. Når vi så nærmer os tidspunktet, begynder vi at undersøge, hvad mulighederne er med de rejser, der nu er tilbage på markedet. Og et par dage før køber vi så som regel den rejse, som vi nu begge kan blive enige om.

Derfor har vi heller ikke et foretrukket rejseselskab - her er det tilfældet, der råder. Og denne gang blev det med Star Tours (I ved dem med reklamen med lækre Mads.....). Normalt har vi ingen kontakt overhovedet til selskabet eller deres guider på stedet. Måske tager vi transfertransport fra lufthavn til hotel og møder dem så dér, men vi deltager ikke i hverken velkomstmøde eller diverse udflugter. Denne gang havde vi valgt selv at komme fra lufthavn til hotel, så eneste møde med guiden var i lufthavnen, hvor vi lige skulle registreres som ankommet.

Men denne gang fik vi alligevel brug for deres hjælp - og sikken en omsorg og service der blev ydet. Den første morgen havde naboen lidt ondt i den ene fod, og som dagen gik blev det værre og værre. Men han er ikke - som visse mænd - nær sin sidste time, når noget gør ondt. Tværtimod bliver det nedtonet så meget som muligt - måske for at slippe for min pyldren...... Men ved aftenstide da vi kom hjem på værelset, og han fik skoen af, var foden bare vokset til nærmest dobbelt størrelse og det gjorde virkelig, virkelig ondt. Bare den mindste berøring var utålelig. Men det gik jo nok over af sig selv. Alt forsvinder jo ved ligbrænding! Men det blev værre og værre, og vi kunne se, at der var et eller andet, der havde bidt ham.

Til sidst gav han sig og lod mig ringe til Star Tours servicecenter og bede dem om at få fat i en læge. Jeg talte med en ung svensk pige, og i løbet af en halv time stod der en læge hos os. Det havde hun i mellemtiden ringet til mig og fortalt. Lægens sekretær havde også i løbet af den halve time ringet, men det var nu mest for at sikre sig, at forsikringen var i orden, inden hun sendte sin chef afsted.

Lægen kom, og et ordentlig skud kortison samt noget antihistamin gjorde underværker. En recept blev udskrevet på diverse piller og cremer, og en aftale om besøg på klinikken den efterfølgende mandag (det her var lørdag aften) blev aftalt.

Den omsorgsfulde guide ringede, mens lægen var der for at høre, om han var kommet, hun ringede senere om aftenen for at høre, hvordan det gik. En anden guide ringede om søndagen, også for at høre hvordan det gik, og en tredje guide ringede om mandagen for at høre, hvordan lægebesøget var gået. Det var alt sammen til min telefon, da det jo var mig, der havde ringet i første omgang, så det var mit nummer de havde. Og heldigvis gik det godt. Allerede om søndagen var han fit for fight (eller for ferie) igen.

Men ikke nok med det: Om tirsdagen fik han en sms fra Star Tour (han havde opgivet sit nummer ifm. bestilling af rejsen), hvor de ville høre hvordan det gik.

Også på hotellet blev vi ringet op af receptionen, om der var noget de kunne hjælpe med og om vi ville have mad og drikke bragt op.


Ovenstående kalder jeg da omsorg og god service i allerhøjeste potens. Så pluspoint til Star Tours guider på Korfu.

2 kommentarer:

  1. "Alt forsvinder ved ligbrændning"- hæ hæ hæ :-)
    Sikke en service, det er vi slet ikke vandt til mere. Dejligt!

    SvarSlet
  2. Ja, det er Mikaels standardsvar når jeg bekymrer mig for meget om hans helbred :-)

    SvarSlet

Hyggeligt med en kommentar - tak for den...