mandag den 25. marts 2013

Sikken en gang råberi

For lang tid siden bad naboen mig om at reservere søndag eftermiddag og aften. Det gjorde jeg vel vidende om, at jeg kunne spørge herfra og så til månen om, hvad vi skulle uden at få et seriøst svar. Så jeg væbnede mig med tålmodighed (sådan nogenlunde da), og i går tog vi afsted.

Vi endte ved Østre Gasværk, og der var indkøbt billetter til forestillingen Hair. Det var en dejlig overraskelse. Vi er ikke alt for gode til at komme afsted til sådan noget. Slet ikke når det er om aftenen, så sådan en eftermiddagsforestilling er god for os.

Og Hair er vel hvad Hair skal være. "Sex, love and understanding". Og meget høj musik, der så gør, at det virker som om sangerne råber og skriger. Jeg er vist blevet gammel, for jeg synes det var alt for højt. Det synes naboen dog også. Og det må have krævet en umådelig god kondition af de medvirkende - undtagen Sanne der sad på taget af et gammelt folkevognsrugbrød det meste af tiden - for de løb og dansede konstant rundt på scenen nærmest under hele forestillingen. Der manglede noget sammenhæng, synes jeg. Ville også gerne have sagt noget godt om Kenneth Thordals nyoversættelse af musicalen. Ham kender jeg fra mit arbejde med biograffilm, hvor han oversatte nogle af vores film. Og det gjorde han godt. Men vi kunne faktisk ikke høre hvad der blev sunget, så det er lidt svært.

Da vi sad og spiste bagefter (der var sørme også et restaurantbesøg med i overraskelsen) blev vi enige om, at vi måske næste gang skulle tage i DRs Koncertsal og høre en klassisk koncert!

Men alt i alt en dejlig søndag, så tak for det kære nabo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hyggeligt med en kommentar - tak for den...