mandag den 20. august 2012

Jeg ved godt...

...at man som regel får hvad man betaler for. Men hvorfor mangler der ALTID en eller anden lille dims, når man køber møbler? Er det ikke altid Ikea, der får skyld for dette? Denne gang var det altså Idé-Møbler. Dem, der i mit hovede sådan kvalitetsmæssigt ligger mellem Ikea og Ilva. Og lige pludselig kunne det nærme sig tendensen af en 10-års plan at købe et enkelt modul til en reol, som jeg har i stuen i forvejen!

Først tager man i butikken og køber den. Og intet bliver bestilt før man har betalt - dvs. flere ugers leveringstid. Men så har de jo også mine penge at arbejde med så længe - og endnu længere højst sandsynligt, for mon ikke de har sørget for selv at have gode betalingsbetingelser hos deres leverandører. Nå, det er måske nok forståeligt. På en eller anden måde skal de jo have garanti for, at man kommer og henter det bestilte.

Dernæst tager man igen i butikken og afhenter det købte. Så langt så godt. Heldigt at man har en sød kæreste med en stor bil! Der mosles op til 2. sal, og så begynder den store udpakning med pap og flamingo overalt, og en reol i samlesæt.

Samle, samle, skrue, skrue, tænke, skrue, studere brugsvejledning, kigge på gamle reol, kigge på nyindkøbte reol, rode alt igennem. Men det er ganske vist. DER MANGLER NOGLE DIMSEDUTTER. De små djævle der skal sørge for, at lågerne sidder helt rigtigt.

Nå ja, fejl kan ske. Men alligevel i fire pakker med låger. Man er vel konsekvent.

Ned i butikken for tredje gang. Og så var det faktisk først, at jeg blev lidt småsur. Ikke fordi jeg skulle afsted for tredje gang, ikke fordi de små dimsedutter manglede i pakken, ikke fordi jeg ikke kunne få mit projekt helt færdig. Men fordi den kære ekspedient, som jeg talte med, ganske klart og tydeligt insinuerede, at jeg selv måtte have smidt disse dimser ud med pakningen og have overset dem - og at det faktisk var min egen skyld, at jeg stod i den situation. Så kan det være svært at finde en grimasse, der kan passe her i sommervarmen. Men jeg tog mig sammen og sagde venligt tusind tak for, at han ville sørge for, at jeg fik tilsendt "nogle nye" (hvordan kan de være nye, når jeg aldrig har haft dem!). Og det gjorde jeg kun, fordi kunden foran mig havde været meget, meget sur. Og der er jo grænser for hvad selv en ekspedient kan - og skal - holde til sådan en mandag formiddag.

Så nu kan jeg gå og vente på Postmand Per og en konvolut med fire små dimser :-) Mon ikke jeg kan klare det.....

5 kommentarer:

  1. Kære Dorthe, hvor er du sød, at du sådan kan tale pænt til ekspedienten, jeg er bange for, at kombinationen af varme og hedeture ville have fået mig til at eksplodere. Hatten af for dig, håber du snart har din reol på plads, MED LÅGER :)

    SvarSlet
  2. Ej, det er bare ikke i orden !
    Synes, som Helle, at du tager det meget pænt :-)

    SvarSlet
  3. Helle & Miri: Det var åbenbart overskudets dag for mig. Heldigvis - for dimserne lå i posten allerede i dag. At jeg så ikke kan få dem på, er en helt anden historie :-)

    SvarSlet
  4. Det er sådan en oplevelse enhver godt kunne være foruden.
    Personligt må jeg sige, at jeg elsker at samle møbler i samlesæt.. men jeg har heller aldrig oplevet at mangle selv den mindste dims, hverken fra IKEA eller andre steder.
    Måske er jeg bare heldig udi samlesætmøbler :)

    SvarSlet
  5. Hej Pernille - måske er du ikke kun heldig, men også dygtig :-) Har i øvrigt fået tilsendt de manglende dimser. Kan bare ikke få dem til at passe i de dertil indrettede huller! Men nu tager jeg på 14 dages ferie og glemmer alt om reolen. Det må ordnes når vi kommer hjem.....

    SvarSlet

Hyggeligt med en kommentar - tak for den...