torsdag den 25. august 2011

Hovedløst...

Jeg har været på kursus i dag i Personlig Gennemslagskraft (måske mere om det en anden gang). Det førte mig til mit gamle 'hood', som er Islands Brygge, hvor jeg engang boede i 10 år. Det er heller ikke dét, jeg vil fortælle om. Men turen derud førte mig fra Søborg og hele vejen ind igennem byen langs søerne, ud af H.C. Andersens Boulevard og over Langebro. Jeg var i bil, men til højre for mig på cykelstierne vrimlede det med cyklister, oceaner af dem. Og det er helt fantastisk. Den mest perfekte måde at bevæge sig rundt i byen på. Ingen tvivl om det. Men det der slog mig var, at af alle disse mange cyklister, der kørte meget tæt og  meget stærkt, var der altså ikke ret mange, der havde påført sig cykelhjelm. Under en fjerdedel vil jeg tro - uden dog at have talt op. Og det er nok også højt sat.

Det forbavsede mig. Jeg troede naivt, at den vane i dag var så godt indført, at nærmest alle kørte med en sådan. Hvis jeg turde cykle inde i byen, ville jeg da iføre mig en - også selvom håret blev fladt og jeg måske så lidt fjollet ud. Men tænk på hvordan jeg ville se ud, hvis uheldet ramte mig!!!! Lad lige dét billede stå, kære cyklister. Og så på med den cykelhjelm.

3 kommentarer:

  1. Ja ja skal nok!
    Du har jo helt ret, og den hænger bare dér på knagen og hænger. Fremover skal den nok sidde på mit hovede! ;-)

    KH

    SvarSlet
  2. Dejligt - det er jeg glad for. Men du bliver checket, næste gang vi ses. Så det er måske nok bedst for dig at komme med fladt hår den dag :-)

    SvarSlet
  3. Anonym26.8.11

    Hej Dorte ! Så fandt jeg dig endelig. Havde skrevet bloggens navn forkert :D -
    Ja jeg skal nok også købe en ... Men hvor du har ret har du ret. Står og skælder børnene ud om morgenen og selv har jeg ikke engang en. hm, skal vist snart ud at købe en.
    Sikke en flot og dejlig blogg du har.
    Gid det var mig som skulle på en dejlig ferie - hav en god tid og nydelse. Du må tanke rigeligt med godt vejr og dejlig stemmning og så fortælle næste gang. glæder mig til vi ses igen. KH Nicole

    SvarSlet

Hyggeligt med en kommentar - tak for den...