tirsdag den 26. juli 2011

Nul huller...

Var til det halvårlige tandlæge-eftersyn i går. Det gik fint. Der var kun brug for den sædvanlige tandrensning. Så det var også billigt - eller i hvert tilfælde ikke så dyrt, som det sommetider har været. Jeg var barn i 70'erne, hvor skoletandlægerne så det som et overordnet mål at få så mange af tænderne boret ud så meget som muligt og efterfølgende fyldt op med en sølvplombe indeholdende bl.a. kviksølv. I dag er man heldigvis mere forsigtig, men det hjælper jo ikke mine tænder. Jeg har efterhånden fået skiftet alle de plomber ud, som var lavet af skoletandlægen. Det har også kostet, fordi det flere gange endte med en rodbehandling og krone.

Også tandlægens påklædning har ændret sig markant. I går blev jeg mødt af en person iklædt ikke kun handsker og kittel, men også maske for næse og mund - og store sikkerhedsbriller. Min første tanke var: Er jeg virkelig så smittefarlig? Skal dog kun have checket mine tænder. Men mon ikke jeg også ville iklæde mig dette udstyr, hvis jeg dag ud og dag ind skulle stå og rode alle mulige mennesker i munden. Ja, tandlæge har jeg dog aldrig ønsket at blive.

Det bedste af det hele er dog, at der nu er 6 måneder til næste besøg!

1 kommentar:

  1. Den tandlæge historie kan jeg genkende !
    Dog er min tandlæge ikke så forsigtig- hun bærer intet udstyr :-)

    SvarSlet

Hyggeligt med en kommentar - tak for den...